7 modalități de a vă îngriji sănătatea mentală în timpul sarcinii

7 modalități de a vă îngriji sănătatea mentală în timpul sarcinii
Pentru multe femei, sarcina poate fi una dintre cele mai vesele perioade din viața lor, însă pentru altele, aceasta perioada este cea mai deprimantă.
Sănătatea mentală în timpul sarcinii este la fel de importantă ca amenajarea camerei copilului și controalele medicale periodice.
Iată, șapte sfaturi care vă vor ajuta să vă îngrijiți de sănătatea mentală în timpul sarcinii:
 
  1. Stai departe de calculator
Nu deveniți medic Google! Cercetările sunt utile, dar prea multe pot ajunge să vă provoace anxietate nedorită. Este suficient, că ești bombardată cu informații de la soacra ta, deci, nu este nevoie să adăugați un stres suplimentar, petrecând ore pe internet, cercetând toate lucrurile care ar putea merge prost.
 
  1. Ai grijă de tine
Găsește timp pentru a te  îngriji. Esti prioritatea numărul unu - tu! La
urma urmei, o mamă sănătoasă înseamnă un copil sănătos. Asigură-te, că ai timp în fiecare zi pentru a-ți limpezi mintea și a face ceva ce îți place.
 
  1. Odihnește-te
Fie, că adormi devreme, faci pauze pe tot parcursul zilei, iei prânzul cu
prietenele sau pleci într-o vacanță – asigură-te, că nu ești stresată și esti cât mai odihnită.
 
  1. Consumă alimente sănătoase
Consumul unor alimente sănătoase nu va fi benefic doar pentru tine, ci, și pentru
bebeluș, și te va face să te simți bine. Un bol cu ​​fulgi de ovăz îți va oferi o doză de vitamina B, care va îmbunătăți producția de serotonină, hormonul fericirii, contribuind la reducerea schimbărilor de stare.
 
  1. Fii activă
Exercițiile fizice au ca efect eliberarea de endorfine, ceea ce va ajuta la scăderea
nivelului de stres si anxietate. Activitatea fizică în timpul sarcinii are o mulțime de beneficii, cum ar fi ameliorarea durerilor de spate, ajutând la constipație și menținerea greutății la un nivel optim.
 
  1. Nu exagera
Nu te  suprasolicita, lucrând prea mult sau într-un mediu stresant. Ascultă-ți corpul și
cunoaște-ți limitele. Încercă, să îți planifici sarcinile zilnice pentru a evita stresul și anxietatea inutile.
De asemenea, încearcă să nu faci schimbări majore, cum ar fi schimbarea locuinței –
adaptarea la perioada sarcinii este o provocare suficientă.
 
  1. Acceptă ajutor de la persoanele din jurul tău, dacă ai nevoie

Este vital, să ai o “rețea” de asistență în jurul tău, în timpul sarcinii. Ar
putea fi oricine, de la partener, părinți, prieteni sau medic. Persoanele pe care le alegi lângă tine, vor fi acolo în funcție de cât de multa încredere ai în ele și de nivelul tău de interacțiune cu ele. A avea oameni care te susțin în viața, poate face diferența în modul în care manageriezi stresul, anxietatea și emoțiile negative.
 
Sursa: Health24