Beneficiile antrenamentelor în aer liber asupra sănătății mintale și fizice

Beneficiile antrenamentelor în aer liber asupra sănătății mintale și fizice
Activitatea fizică în aer liber te poate face să te simți mai energizat, mai fericit și mai puțin obosit decât execuția aceleiași rutine în sală.
Un antrenament în aer liber poate avea beneficii importante pentru minte și corp. Orice tip de exercițiu fizic ați efectua în aer liber, are o multitudine de alte beneficii corporale.
Iată, cum un antrenament în aer liber îți poate îmbunătăți sănătatea - în interior și în exterior.
 
  1. Elementele naturii oferă propriile avantaje

Nisipul este cadoul oferit de natură în ceea ce privește sportul. Pentru activități pliometrice, precum alergatul sau săriturile, înseamnă un impact redus asupra incheieturilor/ ligamentelor și, de asemenea, cu aproximativ 30 la sută mai mult arderea de calorii, decât terenul solid.
Pentru alergători, chiar și terenul plat necesită implicarea mai multor mușchi decât o bandă de alergat. În ceea ce privește ciclismul, rezistența aerodinamică reprezintă 70-90% din rezistența resimțită la pedalare.
Doar, prin executarea antrenamentului în aer liber - indiferent dacă alergati, săriți sau mergeți cu bicicleta - creșteți arderea caloriilor.
 
  1. Te vei bucura mai mult de antrenamentul tău în aer liber

Timpul pare să treacă, mai greu, când alergi pe o bandă de alergat, atât de mult încât, chiar, și un jogging de un kilometru se poate simți ca fiind epuizant mental și fizic. Motivul este, probabil, legat de exercițiile efectuate în interior.
Cercetătorii au împărțit 42 de adulți sănătoși în trei grupuri: un grup a făcut drumeții în aer liber timp de 45 de minute, un alt grup a mers pe o bandă de alergat în interior timp de 45 de minute, în timp ce grupul de control nu a făcut nimic pe parcursul studiului. Apoi, participanții și-au evaluat starea de spirit.
Grupul de drumeții a raportat că s-a simțit mai energic, mai atent, mai fericit și mai calm, precum și că a avut mai multe emoții pozitive, în general, decât cei de pe banda de alergat. De asemenea, excursioniștii au spus că s-au simțit mai puțin obosiți după antrenament. Practic, antrenamentul excursioniștilor s-a simțit mai ușor din punct de vedere fizic și psihic, chiar dacă ambele grupuri au efectuat acelasi timp de exercițiu.

 
  1. Antrenamentele în aer liber au beneficii și asupra sănătății mintale

De ce, mai exact, exercițiile fizice în aer liber, au efecte pozitive asupra stării de sănătate? Are legătură cu combinația de exerciții și expunerea la natură. Activitatea fizică este revigorantă, timpul petrecut în natură diminuează stresul. Cercetările au sugerat, de asemenea, că doar cinci minute petrecute în natură sunt suficiente pentru creierul nostru, ca acesta să înceapă să gândească diferit și să avem o stare de bine generala.
 
  1. Antrenamentele în aer liber îmbunătățesc bunăstarea generală

Timpul petrecut afară, reduce reactivitatea organismului la stres-răspuns, scade inflamația și îmbunătățește sistemul imunitar. Mai mult decât atât, cel puțin 120 de minute pe săptămână petrecute în natură, fie în doze regulate, fie într-o singură sesiune lungă sunt asociate cu o sănătate bună și bunăstare.
 
  1. Antrenamentele în aer liber vă ajută să faceți mai mult sport și să creșteți forța musculara

A fi activ în aer liber reduce intensitatea in care este perceput efortul și permite persoanelor să se antreneze la intensitate mai mare, ceea ce poate contribui la creșterea activității fizice întreprinse și la menținerea motivației de a continua.

Desigur, nu este întotdeauna posibil să faceti un antrenament în aer liber, iar sălile de sport au avantajele lor – aparatura necesara, plus facilități precum, cursuri de grup sau antrenamente personale. Dar merită să vă antrenați alături de Mama Natură de fiecare dată când puteti.
 
Sursa: Shape.com