Cat de sanatoase sunt murăturile?

Cat de sanatoase sunt murăturile?

Cat de sanatoase sunt murăturile?


Beneficiile pentru sănătate ale murăturilor și a sucului de murături sunt cunoscute. Castraveții murați acri și sărați ar putea ajuta la scăderea în greutate, chiar, la prevenirea diabetului sau a cancerului. Insa, este posibil sa fi auzit de avertismentele cu privire la conținutul ridicat de sodiu și riscul crescut de cancer la stomac.

Date nutriționale despre murături

În funcție de marcă și tip, datele nutriționale pot varia foarte mult, dar aproape toate murăturile sunt foarte bogate în sodiu. Murături, castraveți, mărar sau mărar kosher (35g) - 4 kcal, 8g carbohidrați, 3g fibre, 283 mg sodiu, 0,2g proteine, 4g zahăr.

Sunt murăturile fermentate?

Fermentarea este o metodă de decapare, dar nu toate murăturile sunt fermentate.
Când legumele și fructele sunt fermentate, bacteriile sănătoase descompun zaharurile naturale. Acest proces este ceea ce conferă murăturilor fermentate gustul acru. Murăturile stau în apă sărată și fermentează timp de multe zile.
Majoritatea murăturilor pe care le veți găsi în magazine sunt murături cu oțet, nefermentate. În aceste cazuri, castraveții absorb oțetul și condimentele. Sunt ușor de făcut și acasă.

Beneficii pentru sănătate

Consumul de alimente fermentate poate ajuta din multe puncte de vedere, de la rezistența la insulină până la inflamație. Varza murata, unul dintre cele mai populare alimente fermentate din întreaga lume, s-a dovedit a avea beneficii împotriva cancerului, în timp ce consumul de iaurt în mod regulat poate reduce riscul de obezitate.
Consumul sucului de murături a devenit un trend datorita beneficiilor legate de crampele musculare, pierderea în greutate, prevenirea diabetului și multe altele.
Murăturile stimuleaza aportul de antioxidanți, care pot lupta împotriva problemelor precum bolile de inimă și cancerul.
Prepararea termica a oricărui aliment, poate descompune substanțele nutritive sensibile la căldură, inclusiv antioxidanții. Conservarea, legumelor si fructelor crude, prin murare, păstrează puterea antioxidantă a acestora.

Sodiul în murături

Conservarea oricărui fel de mâncare necesită adăugarea de sare, iar sarea reprezintă aproximativ 5% din majoritatea rețetelor de murare. Consumul de murături poate fi mai puțin benefic pentru majoritatea persoanelor cu tensiune arterială crescută. Alimentele murate extrem de sărate pot prezenta un risc mai mare de cancer de stomac. O modalitate de a controla cantitatea de sodiu din murături este de a le prepara acasă.

Dacă nu sunteți sensibili la sare, nu aveți tensiune arterială ridicată și puteți prepara murăturile singuri, vă puteți bucura de beneficiile pentru sănătate și de gustul acrișor-sărat al acestora.

Sursa: Health Line