Ce fructe sunt indicate pe perioada sarcinii?

Ce fructe sunt indicate pe perioada sarcinii?
            Alegerea alimentelor sănătoase pe perioada sarcinii este esențială. Dieta ofera fetusului nutrienții necesari pentru creștere și dezvoltare.

            Majoritatea persoanelor sunt conștiente de faptul, că ar trebui incluse în alimentație o varietate de fructe, legume, cereale integrale, proteine și grăsimi sănătoase. Însă, unele fructe au anumite beneficii particulare pe perioada sarcinii.
            În acest articol, vom explica de ce este important să consumi fructe atunci când ești însărcinată.
           
            Care sunt beneficiile consumului de fructe pe perioada sarcinii?

            O dietă variată și sănătoasă este importantă în mod special in timpul sarcinii, pentru că nutrienții potriviți vor susține fetusul în creștere. În plus fată de aportul pentru dezvoltarea copilului, un aport suplimentar de vitamine și minerale poate ajuta femeia însărcinată să isi mențină cea mai bună condiție fizică.

            Cele mai bune fructe pentru sarcină

            O gustare cu fructe poate stimula aportul de vitamine și reduce pofta de dulce.
 
  1. Caise
Caisele conțin: Vitaminele A, C și E, calciu, fier, potasiu, beta caroten, fosfor, siliciu.
Toți acești nutrieți vor ajuta fătul să se dezvolte. Fierul previne anemia, iar calciul ajută la creșterea oaselor.
 
  1. Portocale
Portocalele sunt o sursă excelentă de: acid folic, vitamina C, apă.
Acestea sunt ideale pentru a menține, o persoană, hidratată și sănătoasă. Vitamina C
poate preveni deteriorarea celulelor și poate susține absorbția fierului. Acidul folic poate preveni defectele tubului neural – care pot cauza anomalitati la nivel cerebral și la nivelul măduvei spinării.
 
  1. Mango
Mango este bogat în vitaminele A și C.
Un copil născut cu deficit de vitamina A, poate avea o imunitate mai scăzută și un risc
mai mare de complicații postnatale, cum ar fi probleme respiratorii.
 
  1. Pere
Perele conțin o cantitate ridicată din următorii nutrienți: fibre, potasiu, acid folic.
Aportul de fibre în timpul sarcinii poate ajuta la reducerea constipației, un simptom
frecvent. Potasiul aduce beneficii asupra sănătății inimii, atât pentru femeie, cât și pentru copil.
 
  1. Rodii
Rodiile au un aport consistent de: vitamina K, calciu, acid folic, fier, proteine, fibre.
Acestea sunt o sursă de energie, iar conținutul ridicat de fier previne posibila
deficientă. Studiile arată, că sucul de rodii poate scădea riscul accidentării placentei.
 
  1. Avocado
Avocado este o sursă excelentă de: vitaminele C, E și K, acizi grași mono saturați,
vitaminele B, potasiu, cupru.
Avocado conține grăsimi sănătoase, care aduc un aport de energie și susțin celulele responsabile pentru dezvoltarea pielii și a țesutului cerebral al fătului. Potasiul poate ameliora crampele musculare la picioare.
           
  1. Banane
Bananele conțin: vitamina C, potasiu, vitamina B-6, fibre.
Conținutul ridicat de fibre poate ameliora constipația, iar vitamina B-6 poate
ameliora grețurile în perioada incipientă a sarcinii.
 
  1. Strugurii
Consumul de struguri are următorul aport: vitaminele C și K, acid folic, antioxidanți,
fibre, acizi organici, pectină.
Nutrienții din struguri ajută la ameliorarea schimbărilor biologice pe parcursul
sarcinii. De asemenea, conțin antioxidanți care pot preveni infecțiile.
 
  1. Fructe de pădure
Fructele de pădure sunt o sursă importantă de: vitamina C, carbohidrați sănătoși,
antioxidanți, fibre.
Acestea conțin o cantitate ridicată de apă, deci sunt ideale pentru hidratare. Vitamina C susține absorbția fierului și dezvoltă sistemul imunitar.
 
  1. Mere
Merele conțin mulți nutrienți care ajută la dezvoltarea fetusului: vitaminele A și C,
fibre, potasiu.
Consumul de mere poate reduce riscul de astm și dezvoltarea alergiilor pentru copii.

            Care este cantitatea recomandată de fructe?

            Recomandarea pentru femeile însărcinate este să consume cel puțin cinci porții de fructe și legume proaspete pe parcursul zilei, și să varieze cât mai mult. Fructele pot fi proaspete, congelate sau uscate.
            Ca o regulă generală, o porție de fructe este:
  • Un fruct – pentru cele care sunt mai mari decât o minge de tenis.
  • O cană de fructe tăiate.
Sursa: Medical News Today