Corelatia dintre un somn calitativ si un ten sanatos

Corelatia dintre un somn calitativ si un ten sanatos
Conexiunea dintre un somn calitativ și un ten sănătoas este incontestabilă. Odihna de pe timpul nopții este esențială pentru sănătatea și bunăstarea generală, dar se dovedește, de asemenea, că există un adevăr științific în spatele ideii de “somn de frumusețe”. Iată, cinci strategii pentru a avea un ten mai sănătos și mai tânăr.
 
  1. Alege aplicarea, pe timpul nopții, a unei creme cu acid hialuronic
Este foarte importantă dezvoltarea unei rutine de îngrijire a pielii, care să se concentreze pe hidratarea și regenerarea acesteia. Aceste aspecte sunt importante pentru a încetini apariția semnelor îmbătrânirii. Acidul hialuronic ajută la legarea apei de celulele pielii, ceea ce înseamnă că acest ingredient este cheia pentru a obține acea strălucire sănătoasă a tenului.
Este un ingredient excelent, de aplicat înainte de culcare, atunci când pielea este mai uscată.
 
  1. Alege așternuturi calitative, din bumbac sau fețe de perne din mătase
Este bine documentat, că așternuturile moi pot avea beneficii pentru piele. Deoarece pielea intră în contact direct cu cearșafurile, există forțe de frecare care pot duce la plierea și încrețirea acesteia. Deși, aveți la dispoziție o gamă largă de așternuturi, din diferite materiale, cele din bumbac, cu un număr de fire între 200 și 800, sunt indicate. Regula generală: cu cât mai multe fire, cu atât mai bine. De asemenea, o față de pernă din mătase, care să minimizeze frecarea între piele și așternuturi, este o opțiune foarte bună.
           
  1. Folosește produse cu vitamina C sau vitamina A, care să stimuleze producția de colagen
Vitamina C susține producția de colagen și, de asemenea, este recomandată ca supliment pentru a ajuta la creșterea nivelului acestuia. În plus, o multitudine de cercetări sugerează că proprietățile antioxidante ale vitaminei C pot ajuta la ameliorarea oricăror daune ale pielii rezultate în urma expunerii la soare.
Vitamina A, pe de altă parte, poate ajuta la micșorarea porilor, la curățarea pielii predispuse la acnee și la fermitatea pielii, stimulând producția de colagen. Dermatologii susțin, că este mai bine să folosim produse ce conțin vitamina A înainte de culcare.
 
  1. Folosește un umidificator
Este o certitudine faptul că pielea poate deveni uscată în timpul somnului.
Deshidratarea (pierderea de apă trans-epidermică) se produce atunci când apa se evaporă de pe suprafața pielii (cunoscută și sub numele de epidermă). În timp ce consumul de apă pe timpul zilei este important pentru a evita deshidratarea și pentru a avea o stare generală de bine, cel mai bun mod de a atenua pierderea de apă pe perioada somnului este de a folosi un umidificator.
 
  1. Dormi pe spate, nu pe o parte
Somnul în această poziție împiedică fața să se frece de pernă, lucru ce poate ajuta la
menținerea pielii netede. Este posibil, ca persoanele care dorm pe o parte să observe apariția ridurilor, pe partea pe care dorm. Cu perna potrivită și poziționarea adecvată a capului acumularea de lichid și cearcănele pot fi corectate.
 
Sursa: Everyday Health