Cum poți prepara un hamburger „mai” sănătos

Cum poți prepara un hamburger „mai” sănătos

Deși un hamburger nu este cea mai nutritivă alegere, nu este nici cea mai rea. Există câteva lucruri pe care le puteți face pentru a vă prepara burgerul mai sănătos.

Preparați hamburgerul acasă – Atunci când gătești acasă, poți controla dimensiunea porției. Potrivit “American Heart Association”, dimensiunea, recomandată, de servire a cărnii de vită este de doar 85-100g (gătită).

Adăugați mai multe legume - Spanacul, ceapa, ardeiul tocat și alte legume aduc o aromă crocantă burgerului și sporesc valoarea nutrițională a acestuia. De asemenea, aportul suplimentar de legume poate ajuta la reducerea cantității de carne pe care o utilizați și la creșterea aportului de fibre.

Alegeți sa preparati la grătar - Fie că mâncați la un restaurant sau gătiți acasă, un burger preparat la grătar este mai bun decât un burger prăjit. Când gătiți carnea pe grătar, grăsimea se scurge, iar când gătiți într-o tigaie, carnea stă în grăsimea proprie și absoarbe o mare parte din ea.

Cumpărați carne slabă - Când alegeți carnea tocată pentru burger, căutați 95% carne de vită macră (mușchi) pentru a reduce numărul de calorii și grăsimi saturate. De asemenea, puteți combina carnea de vită macră cu cea de curcan, pentru a păstra aroma cărnii de vită și a reduce la minimum grăsimile saturate și caloriile.

Consumați burgerul topless - Majoritatea chiflelor de hamburger adaugă calorii, grăsimi și carbohidrați rafinați la acest tip de aliment. Puteți reduce numărul acestora la jumătate, servind burgerul fără chifla de deasupra. Va fi puțin mai complicat să îl mâncați, veți avea nevoie de cuțit și furculiță, dar va fi mai sănătos.

Încercați alternative de burger - Puteți încerca o alternativă de burger pentru a vă face masa mai sănătoasă. Un burger de curcan, un burger de pui sau un burger de soia contine mai putine calorii.

Încercați un burger vegetal - O alegere sănătoasă este prepararea burgerilor fără carne. De exemplu, un bun înlocuitor pot fi ciupercile portobello, gătite pe grătar, care au gust asemănător cărnii.

Sursa: Very Well Fit