Cycling-ul pe timpul sarcinii

Cycling-ul pe timpul sarcinii
Exercițiile fizice, în timpul sarcinii, pot face minuni pentru corp și minte. Efectuarea unei activități fizice cu impact redus, precum ciclismul în interior, în mod constant, nu doar, că te menține în formă și puternică, dar îți stimulează și starea de spirit și nivelul de energie. În plus, are beneficii și asupra dezvoltării bebelușului!

Siguranța cycling-ului în interior

Da, este sigur să faci cycling în interior, pe perioada sarcinii, cu condiția să primești, mai întâi, OK-ul de la medicul tău. În timpul acestei activități, există trei lucruri cheie de care este indicat să ții cont:

-  hidratează-te corespunzător
-  evită un ritm și un efort excesiv
- fii atentă la creșterea temperaturii corporale, deoarece acest lucru îți poate compromite circulația

O intensitate sigură a exercițiilor de acet tip, pe perioada sarcinii, este: mai puțin de 60-80% din ritmul cardiac optim pentru vârsta ta. În general, acesta este, de obicei, mai mic de 140 de bătăi pe minut.

Siguranța cycling-ului în exterior

Să mergi pe bicicletă pe stradă sau pe diverse trasee este puțin mai dificil decât să faci exerciții în înterior, pentru că există variabile pe care nu le poți controla, cum ar fi:

- vremea
- denivelările de pe traseu
- mașinile
- alți pietoni
- toxinele din aer

Oricare dintre acestea poate determina pierderea echilibrului și accidentările. Având în vedere potențialele pericole mersul cu bicicleta în aer liber nu este recomandat în timpul sarcinii.

A parcurge câțiva kilometri pe o bicicletă de interior este o formă excelentă de exercițiu în timpul sarcinii.

Așadar, în general, nu este recomandat să alegi varianta de a merge pe bicicletă în aer liber. Dacă ești pasionată de cycling-ul pe diverse trasee și dorești să continui și pe perioada sarcinii, este indicat să discuți cu medical tău.

Pe măsură ce se apropie ziua nașterii, poate fi necesar să faci unele ajustări la nivelul de intensitate al antrenamentului, însă ar trebui să poți practica cycling-ul în interior pe perioada celor trei trimestre. Ca întotdeauna, dacă ceva îți cauzează durere sau disconfort, oprește-te imediat.


 
Is It Safe to Indoor or Outdoor Cycle When You’re Pregnant? Sursa: Health Line Autor: Sara Lindberg