Sushi: aliment sănătos sau nesănătos?

Sushi: aliment sănătos sau nesănătos?
În general, sushi este considerat nutritiv și sănătos. Însă, este posibil ca unele dintre ingredientele sale să nu fie benefice organismului.
În acest articol descoperim ce conține sushi și efectele sale asupra sănătății.

Sushi este originar din Japonia și contine ingrediente precum orez cu aromă de oțet, pește crud sau gătit și legume - toate înfășurate în alge marine.
Sushi este adesea considerat un aliment sănătos, deoarece conține mai multe ingrediente bogate în nutrienți, cum ar fi:
  • Pește - este o sursă bună de proteine, iod și vitamine multiple și minerale,
conține grăsimi omega-3, de care creierul și corpul au nevoie ca să funcționeze optim. De asemenea, este corelat cu un risc mai scăzut de apariție a anumitor boli autoimune, depresie, pierderea memoriei și a vederii la bătrânețe.
  • Wasabi - deoarece aroma sa este foarte puternică, se mănâncă doar în
cantități mici și este bogat în beta caroten, glucozinolați și izotiocianați. Cercetările arată că acești compuși pot avea proprietăți antibacteriene, antiinflamatorii și anticancerigene.
  • Alge marineNori” este un tip de alge marine utilizate pentru a rula
sushi. Conține mulți nutrienți, inclusiv calciu, magneziu, fosfor, fier, sodiu, iod, tiamină și vitaminele A, C și E.
  • Ghimbir murat - Ghimbirul dulce, murat, cunoscut și sub numele de gari”,
este o sursă bună de potasiu, magneziu, cupru și mangan.

Sushi conține un număr mare de carbohidrați rafinați, cum ar fi orezul alb și
zahărul. Acest lucru poate duce la mâncatul în exces și la creșterea riscului de inflamație, diabet de tip 2 și boli de inimă.
Sushi are adesea sosuri și topping-uri bogate în grăsimi, dar cantități relativ mici de legume sau pește. Lipsa de proteine ​​și fibre poate transforma cu ușurință acest aliment într-o masă bogată în calorii, care este puțin probabil să ofere senzația de sațietate.
De asemenea, sushi poate conține o cantitate mare de sare, ceea ce poate crește riscul de cancer de stomac și poate susține tensiunea arterială crescută la unele persoane.
            Sushi preparat cu pește crud poate conține bacterii și paraziți dăunători. Prelucrarea și manipularea necorespunzătoare a alimentelor va crește riscul de contaminare.

            Cum să maximizați beneficiile sushi-ului pentru sănătate:
  • Creșteți aportul de nutrienți. Alegeți rulouri de sushi făcute cu orez brun în
locul celor făcute cu orez alb.
  • Alegeți rulourile de mână în formă de con (temaki), care conțin mai puțin
orez in comparatie cu rulourile tradiționale.
  • Creșteți conținutul de proteine ​​și fibre al mesei. Consumați sushi alături de
edamame, salată de alge (wakame), supă miso sau sashimi.
  • Evitați rulourile făcute cu cremă de brânză, sosuri sau tempura.
  • Evitați sosul de soia.
Dacă sunteți cumpanit cu privire la modul în care îl consumați, sushi poate aduce un plus excelent unei diete echilibrate.