Tips&Tricks: Cum mâncăm sănătos în perioada sărbătorilor?

Tips&Tricks: Cum mâncăm sănătos în perioada sărbătorilor?

Poate fi ușor să mâncăm mai mult decât de obicei, în perioada sărbătorilor, dar este posibil și, să avem o alimentație sănătoasă și echilibrată în timpul sezonului. Fie, că organizezi o masă de Crăciun sau o adunare de familie ori participi la una, tine cont de următoarele lucruri, pentru a menține sărbătorile “sănătoase”.
           
Dacă ești gazdă:

  1. Fă cumpărăturile într-un mod echilibrat și inteligent. Încearcă să faci cumpărături în timpul orelor libere. Astfel, ai suficient timp să citești pe etichetele alimentelor, pentru a alege unele mai sănătoase și, nefiind pe grabă, eviți cumpăratul impulsiv.

  2. Concentrează-te pe modalitatea de preparare a alimentelor. Fie că gătești, doar, aperitive sau o masă completă, folosește mai multe  fructe și legume. Prepară-le în moduri care “sărbătoresc” aromele lor naturale, în loc să le servești alături de sosuri sau glazuri care conțin grăsimi.

  3. Redu caloriile. Sunt anumite substituții de alimente pe care le poți încerca, pentru a reduce grăsimile și caloriile:

  • Înlocuiește 1 ou cu 2 albușuri de ou, pentru a reduce colesterolul.

  • Înlocuiește uleiul, margarina sau untul în alimentele coapte pentru a reduce grăsimile.

  • Alege variantele fără grăsimi ale produselor de tipul: iaurt, smântână, frișcă.

  • Folosește brânzeturi mai puțin grase în salate sau aperitive.


Dacă ești oaspete:

  1. Asigură-te că mănânci ca în oricare altă zi. Este important ca pe parcursul zilei să mănânci ca în orice altă zi, mese sățioase, în cantități mici, pentru a evita mâncatul în exces la evenimentul la care participi.

  2. Mănâncă înainte să pleci de acasă o gustare sănătoasă.

  3. Folosește o farfurie mică. Cercetările arată că avem tendința să ne umplem farfuriile.Deci, dacă dimensiunea farfuriei este mai mică, vei mânca mai puțin.

  4. Începe simplu. Alege, pentru început, legume, salate, carne slabă și fructe. Dacă vezi un aliment care arată delicios, dar este bogat în calorii, doar gustă.

  5. Limitează alcoolul. Începe cu o băutură non-alcoolică, iar pe parcursul serii, alternează-le.

  6. Socializează departe de mâncare.

  7. Găsește activități care nu implică mâncarea. Plimbă-te prin casă/curte, implică-te în jocuri de societate sau alte tipuri de activități care nu includ consumul de alimente.

Sursa: Family Doctor