Vitalitate si energie la 40+”

Vitalitate si energie la 40+”

Odată cu înaintarea în vârstă devine din ce în ce mai greu să rămânem în formă și să fim și sănătoase. Menținerea unui nivel bun de fitness este important pentru un corp și o minte sănătoasă.

În apropierea vârstei de 40 de ani, corpul femeii trece prin anumite modificări având la bază schimbările hormonale.

Ce se întâmplă mai exact cu organismul nostru? Metabolismul încetinește și odată cu el scade și nivelul de energie necesar corpului să funcționeze, articulațiile devin mai sensibile, ceea ce poate duce la o instabilitate a organismului, pierdem din masa musculară, se reduce densitatea osoasă și suntem predispuse la apariția osteoporozei, articulațiile devenind mai rigide provocând disconfort.

Sănătatea, starea de bine și sportul presupun exercițiu în timp, armonios și continuu (prevenție), ceea ce înseamnă că nu este nevoie să acordăm o atenție sporită asupra sănătății, având un impact brusc asupra corpului, utilizând, de cele mai multe ori, medicamente, pentru ameliorarea schimbărilor apărute din cauza vârstei și a modului de viață nesănătos.



Majoritatea femeilor trec pragul salii de fitness din dorința de a slăbi. Însă, imaginați-vă rezultatele, dacă pe lângă kilogramele în minus adăugăm un Yin și Yang al sănătății și al stării de bine? În exterior o siluetă frumos sculptată și tonifiată, în interior organismul devine mai sănătos, iar prin sport condiția fizică și cea psihică se îmbunătățesc, crescând astfel și încrederea în sine.

Activitățile aerobice de intensitate redusă (alergarea, mersul rapid, înotul) ajută la creșterea densității osoase ceea ce este extrem de important pentru femei pe măsură ce înaintează în vârstă. Antrenamentul de forță (gantere) aduce un plus benefic pentru menținerea masei osoase, contribuind indirect la prevenirea osteoporozei. De asemenea, practicând o formă de mișcare, ce se pretează personalității noastre, creștem densitatea masei musculare, dezvoltând o mai bună formă de mișcare a corpului, atât de necesară, în cazul riscului de a cădea și a ne accidenta. Asemenea articulațiilor și mușchii corpului se modifică odată cu înaintarea în vârstă, devenind mai strânși și mai scurți.



Pentru a menține țesutul muscular în cea mai bună formă este indicat să se facă stretching zilnic. Pe lângă stretching-ul zilnic, foarte important este rolul exercițiilor de respirație (respirația diafragmatică), această oxigenare suficientă a corpului fiind un mod natural de a elimina stresul, anxietatea, durerile cronice, depresia, facilitând astfel procesul de detoxifiere al corpului și al minții. Tot mai des întâlnit în zilele noastre sindromul epidemic Burnout, este estompat de acest proces de respirație corectă printr-o serie de exerciții funcționale de tonifiere (conceptul Nirvana Fitness).

Pe lângă activitățile sportive, alimentația joacă un rol important în menținerea în formă după 40 de ani. Prin dietă echilibrată înțelegem un aport necesar de proteine, grăsimi sănătoase, vitamine  și minerale din fructe și legume și cantități mai mici de carbohidrați.

Femeile de succes fac sport iar acest fapt nu este întâmplător. Vă spun din propria-mi experiență! Sportul ne ajută să fim mai puternice atât fizic, cât și psihic, mai pline de energie, să avem mai mult succes în carieră. Prin mișcare ne detensionăm corpul și psihicul.

Ne desfășurăm viața în condiții de stres, suntem nevoite să fim multitasking și, uneori, ajungem în incapacitatea de a alege o strategie eficace pentru a obține rezultate. Un astfel de comportament nu este productiv, aduce dezavantaje, este un fel de cursă contra cronometru pentru noi. Pentru a nu face greșeli prea mari, femeile au nevoie de relaxare, de sport, de mișcare, care să le ajute să elimine stresul.

Cel mai important element pe care trebuie să îl prioritizăm este TIMPUL! El poate fi un impediment pe măsură ce înaintăm în vârstă, deoarece prioritățile diferă față de cele ce ne conturau viața la 20 sau 30 de ani, însă este foarte important să ne alocăm timp pentru sport/mișcare!

Atunci când mergeți să practicați o formă de mișcare, vă recomand să cautați un specialist pregătit, un bun profesionist în domeniul sportului, care să vă facă o anamneză la începutul programului de mișcare, pe care să îl adapteze în funcție de nevoile dumneavoastră indiferent dacă participați la ședințe de grup sau one to one.

Sunt o femeie activă, fac mișcare, și datorită sportului mă simt întotdeauna bine, sunt încrezătoare și îmi procur zilnic energia necesară atât pentru biroul meu, sala de sport, cât și pentru timpul petrecut acasă, alături de familie. Susțin cu convingere sportul, și orice formă de mișcare, și recomand practicarea lui tuturor oamenilor, indiferent de vârstă!